Hieronder vind je de laatste nieuwsberichten met betrekking tot abonnementen/contracten. De berichten zijn zowel om jou op de hoogte te houden van het nieuws, als wel om jou te informeren over mogelijkheden tot het beter beheren van uw abonnementen en daarmee de kosten.

11 nov 2019

Feestmaanden staan weer voor de deur

De drukke (feest)maanden staan weer voor de deur. daardoor word veelal vergeten om op tijd een abonnement op te zeggen.
Maak nu eenvoudig in 3 stappen jouw opzegbrief of verhuisbrief. keuze uit 2 mogelijkheden.
1.) gratis maken en downloaden en deze zelf versturen.
2.) tegen een kleine vergoeding regelen wij dat uw brief terecht komt bij het juiste bedrijf dit is inclusief postzegel.
https://www.contractstatus.nl of https://www.afmelden.nl

Reactie achterlaten

10 jul 2019

Vanaf vandaag ook te bereiken via Whats-App.

Vanaf vandaag zijn wij ook te bereiken eenvoudig via Whats-App.
deze vind u onder op de website- ook duidelijk zichtbaar op uw persoonlijke dashboard wanneer u inlogt - of op onze contactpagina.

Dus heeft u een vraag over opzegbrieven - verhuisbrieven - of een andere vraag kunt u deze eenvoudig stellen via de onderstaande link.

Klik hier om een vraag te stellen.

Reactie achterlaten

25 jun 2019

Het zomerse weer...

Ook met deze warme dagen kunt u rekenen op onze diensten.

Wanneer u ons de opdracht geeft voor het versturen van uw opzegbrief of verhuisbrief kunt u er vanuit gaan dat wij uw opdracht binnen 24 uur verwerken en versturen.
mocht uw opdracht zijn verwerkt krijgt u van ons een email.

Reactie achterlaten

10 jun 2019

Afmelden.nl en Contractstatus.nl en Uitschrijving.nl

Zoals vele hebben opgemerkt worden enkele domeinnamen door gestuurd.
- Afmelden.nl
- Uitschrijving.nl

De bovenstaande urls worden direct doorgestuurd naar Contractstatus.nl

Reactie achterlaten

02 maart 2019

Energiebedrijf Robin Energie failliet

AMSTERDAM (ANP) - Energiebedrijf Robin Energie is failliet verklaard. Daarom heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de leveringsvergunning voor elektriciteit ingetrokken, zo werd donderdag bekend. De klanten van de onderneming blijven wel stroom en gas ontvangen.

Dat komt door een wettelijke regeling, waardoor de levering in alle gevallen wordt voortgezet. Klanten krijgen vanzelf een nieuwe energieleverancier. De netbeheerders garanderen tot die tijd de levering van energie.

De curator van Robin Energie bekijkt nu eerst of er een bestaande energieleverancier is die de klanten wil overnemen. Als dat niet zo is, worden de klanten verdeeld over alle andere energieleveranciers. Tijdens de overgangsperiode waarin voor de klant een nieuwe energieleverancier wordt gezocht, kan een klant niet overstappen of opzeggen.

Bron: telegraaf

Reactie achterlaten

02 jan 2019

Wijzigingen per 1 februari 2019

Wijzigingen per 1 februari 2019

- Opzegbrieven en Verhuisbrieven €2,49 word €2,99

Onze pakketten blijven de bedragen hetzelfde als in 2018

- Trial Pakket 30 dagen uitproberen €0,00
- Premium Pakket 365 dagen €9,99
- Pro Pakket 365 dagen €19,99

Reactie achterlaten

27 dec 2018

Aangepaste verzendtijden Feestdagen

Houd rekening met evt vertragingen en drukte bij postbedrijven van verzending van uw opzegbrief tijden de feestdagen!

wij versturen uw brief tot 28 december 2018. Alle ingekomen opdrachten na deze datum worden pas verstuurt vanaf 3 januari 2019.



Wij wensen een goed 2019

Team Contractstatus.nl

Reactie achterlaten

10 nov 2018

Vergelijk zorgverzekeringen

Vergelijk nou jou zorgverzekering met onze handige vergelijking-tool

https://www.contractstatus.nl/zorgverzekering-prijs-vergelijken

Vergelijk en stap eenvoudig over!

Reactie achterlaten

07 nov 2018

PostNL maakt nieuwe tarieven bekend

Den Haag - De postzegel voor brieven in Nederland kost vanaf januari 2019 € 0,87. Nu is dat € 0,83. Deze stijging van 4,8% valt ruim binnen de door de ACM vastgestelde tariefruimte.

Nieuwe tarieven
Met ingang van 1 januari 2019 verhoogt PostNL de tarieven voor het versturen van brieven in Nederland en van Nederland naar het buitenland. Het basistarief voor brieven in Nederland wijzigt van € 0,83 naar € 0,87. Bij frankeren met de frankeermachine verandert het tarief van € 0,77 naar € 0,81. Het basistarief voor brieven naar het buitenland wordt
€ 1,45, dat was € 1,40. Het tarief voor de postzegelcode blijft € 0,83.

bron:https://www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws/persberichten/2018/postnl-maakt-nieuwe-tarieven-bekend.html

Reactie achterlaten

29 sep 2018

Samengaan Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden

Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden gaan samen verder als één bedrijf onder de naam
Nationale-Nederlanden. We bundelen onze kennis en ervaring om u nog beter van dienst te kunnen zijn. Voordat er voor u iets verandert, informeren we u daar altijd persoonlijk over aldus Delta Lloyd.

Reactie achterlaten

25 sep 2018

Energie Investeringsaftrek voor zonne-energie verlaagd maar ook verlengd!

De Energie Investeringsaftrek is bedoeld om bedrijven te stimuleren in het verduurzamen van hun bedrijfsstructuur. Dit kan door bedrijfsmiddelen aan te schaffen die energie besparend zijn. Ook het investeren in duurzame energie valt hieronder. Uit de gepresenteerde plannen op prinsjesdag is naar voren gekomen dat de Energie Investeringsaftrek voor zonne-energie verlaagd wordt maar ook verlengd.

EIA voor zonne-energie verlaagd maar ook verlengd tot 2024
De verlaging gaat in op 1 januari 2019, het huidige percentage is 54.5% en dat wordt 45%. Een verlaging dus van iets meer dan 10%. Wel zal de investeringstrek op zonnepanelen gehandhaaft blijven tot aan 2024.
Nog altijd voldoende stimulans voor ondernemers om te verduurzamen
De EIA kan financieel aantrekkelijk zijn om het bedrijf te verduurzamen. Een dergelijk bedrijf die een beroep op de EIA wil doen behoort wel aan de gevraagde voorwaarden te voldoen. Zo moet de minimale investering €2500 zijn en dat is per bedrijfsmiddel. Ook mag het niet eerder zijn gebruikt. Het RVO heeft een handige lijst ter beschikking gesteld. In deze lijst kan men raadplegen welke duurzame energie middelen in aanmerking komen.

Energiekosten effectief verlagen
Zonnepanelen zijn een ideaal middel om de energiekosten van het bedrijf te verlagen. Mochten er bepaalde bedrijfsmiddelen niet op de lijst voorkomen? Dan bestaat er nog een kans dat deze alsnog voor de EIA in aanmerking komen. Als er energie of CO2 bespaard kan worden en die onder de besparingsnorm vallen bijvoorbeeld. U doet dus eerst de investering en dient binnen drie maanden na datum uw melding te doen bij het RVO. De ontvangstbevestiging die u krijgt bewaart u bij uw boekhouding.

Informeer ook bij eigen gemeente voor eventuele subsidie’s
Ook moet de Energie investeringsaftrek in de aangifte worden verwerkt. De belastingdienst zal verder beslissen. Ondanks de verlaging volgend jaar denkt de overheid dat ondernemers nog steeds bereid zijn tot het doen van investeringen. Buiten de EIA om kan men altijd informatie inwinnen bij de eigen gemeente. Er zijn namelijk voldoende provincies die subsidie’s verstrekken om lokale bedrijven te ondersteunen in het verduurzamen.

Reactie achterlaten

25 sep 2018

Grote stijging zorgkosten blijft uit: Eerste premie 5,50 euro "Lager dan verwacht"

DEN HAAG - De hoge stijging van de zorgkosten die het kabinet heeft aangekondigd, lijkt mee te vallen. Zorgverzekeraar DSW verhoogt de premie volgend jaar met 4,50 euro per maand. Daarmee blijft de verzekeraar ruim onder de stijging van ruim tien euro per maand waar het kabinet mee rekent in de miljoenennota.

Dat de premie stijgt, komt volgens DSW door onder andere hogere loonkosten. Ook de verhoging van het lage BTW-tarief en het toenemende gebruik van dure, specialistische geneesmiddelen speelt een rol.

Tegen de NOS vertelt DSW-directeur Chris Oomen dat het ministerie de zorgkosten bovendien veel te hoog inschat en zich niet op de laatste cijfers baseert. "Meer recente cijfers laten zien dat bepaalde zorgkosten minder snel stijgen dan verwacht."

Eigen risico
DSW, die traditioneel als eerste zijn premie voor het volgende jaar bekendmaakt, blijft met een eigen risico van 375 euro per jaar een tientje onder het wettelijk vastgestelde bedrag.

bron:https://www.zaandamsdagblad.nl

Reactie achterlaten

18 aug 2018

Abonnement op onderbroeken?

Je hebt de afgelopen tijd waarschijnlijk wel de reclame voor een onderbroeken-abonnement voorbij zien komen. Echt waar, een strippenkaart voor de slip. En dat is niets nieuws: je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken of je kunt er tegenwoordig een abonnement voor afsluiten. Je hebt zelfs een tampon-abonnement of een toiletpapier-abonnement. Maar zitten we op al die abonnementen te wachten?

bron: (editieNL) https://www.rtlnieuws.nl/editienl/laatste-videos-editienl/abonnement-op-je-onderbroek

Reactie achterlaten

29 mei 2018

Geen ongevraagde verkooptelefoontjes meer? Meld u aan bij het Bel-me-niet Register!

Wat is het Bel-me-niet Register?
Wil een bedrijf u bellen om iets te verkopen? Dan moet het bedrijf eerst in het Bel-me-niet Register kijken of u ingeschreven bent. Bent u ingeschreven? Dan mag het bedrijf u niet zomaar bellen. Dat staat in de wet.

Hoe meldt u zich aan bij het Bel-me-niet Register?
U kunt u inschrijven via de website van het Bel-me-niet Register. Uw inschrijving is gratis en voor altijd geldig. Het kan tot zes weken duren voordat uw aanmelding verwerkt is.

Bron consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/geen-ongevraagde-verkooptelefoontjes-bel-me-niet-register

Reactie achterlaten

13 mei 2018

Privacy Verklaring

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt dan niet meer.

Ook hebben wij onze Privacy Verklaring herzien en aangepast .. deze kunt u vinden op onze website

ook kunt u onze privacy verklaring lezen alvorens u een opdracht geeft aan ons.

Reactie achterlaten

24 maart 2018

Stilzwijgende verlenging van abonnement of contract

Meestal sluit u een abonnement af voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld voor een kwartaal, een half jaar of een jaar. Na deze periode kan het abonnement vanzelf stoppen. Maar soms wordt het abonnement daarna automatisch verlengd. Men noemt dit ook wel een 'stilzwijgende verlenging'.

Hieronder leest u per soort abonnement of stilzwijgende verlenging mag. En wat de maximale termijn is om stilzwijgend te verlengen.

Abonnement op bladen en tijdschriften: Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan. De periode waarmee verlengd mag worden is maximaal drie maanden.
Andere abonnementen, zoals; sportabonnement, abonnement op telecom- of sms-dienst, energiecontracten, onderhoudscontract op cv-ketel, abonnement op domeinnaam: Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan. Maar alleen als het abonnement daarbij wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Een abonnement voor onbepaalde tijd is een abonnement zonder einddatum.
Proefabonnementen op bladen en tijdschriften: Stilzwijgende verlenging is niet toegestaan. Volgens de wet stoppen dit soort proefabonnementen vanzelf na de afgesproken proefperiode. Opzegging is daarom niet nodig!
Andere proefabonnementen, zoals; sportschool, datingsite, enz.: Stilzwijgende verlenging mag wel. Maar alleen als de ondernemer vooraf heeft laten weten dat het abonnement doorloopt. En het mag alleen als het abonnement wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Een abonnement voor onbepaalde tijd is een abonnement zonder einddatum.

Let op: Is uw energiecontract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd? Dan mag het energiebedrijf geen opzegvergoeding meer vragen als u opzegt.

Vergeet nooit meer een opzegging dankzij http://www.contractstatus.nl

Bron: consuwijzer.nl

Reactie achterlaten

24 maart 2018

Wat is het recht van verzet?

Indien u staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties waar u klant van bent, of waarvan u klant geweest bent. Tevens mag u nog gebeld worden indien u gevraagd hebt om een telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een offerte aanvraag of enquête.

Tijdens elk telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).

Ook als u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’.  Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren en dit desgewenst direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie (tenzij u hier om heeft gevraagd).

Bron:https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

Reactie achterlaten

10 nov 2017

Proximus beloofde dat je met één telefoontje de huur van je oude telefoon kon opzeggen. Onze lezers ervaren dat anders

Een simpel telefoontje naar onze klantendienst volstaat om de huur van uw vast telefoontoestel op te zeggen, zo klonk het woensdagmorgen uit de mond van Proximus-woordvoerder Jan Margot. We confronteerden hem met het feit dat veel abonnees al jaren huur betalen voor hun telefoontoestel zonder dat ze dat zelf beseffen. Maar zo eenvoudig lijkt het stopzetten toch ook weer niet, zo blijkt uit reacties van lezers.

Veel abonnees vanProximus betalen al jaren een maandelijks huurbedrag voor hun vast toestel. Dat staat duidelijk op de factuur. Maar, zo bleek vanmorgen in De Inspecteur op Radio 2, veel mensen betalen die huur al zoveel jaar dat ze al een veelvoud van de prijs van hun toestel aan huur hebben betaald. Anderen beseffen zelfs niet dat er iedere maand enkele euro’s op hun factuur worden aangerekend voor de huur van hun toestel en dat het veel goedkoper uit zou komen om zelf een telefoon te kopen.

Gewoon even bellen

Volgens Proximus is het niet hun taak om klanten daar op te wijzen. “En bovendien, wie een toestel huurt, krijgt er ook de service bij. Is je telefoon stuk, wordt hij gratis vervangen”, zegt woordvoerder Jan Margot van Proximus.

Wie toch zou beslissen om de huur op te zeggen, en dat waren vandaag al heel veel mensen, moet gewoon even bellen met de klantendienst.

Maar zo simpel is het allemaal niet, zo blijkt uit de vele reacties die we kregen. En ook op de redactie van De Inspecteur op Radio 2 en bij Proximus zelf stond de telefoon vandaag roodgloeiend. Want plots wil iedereen zijn huurtelefoon vervangen door een telefoon die hij zelf koopt. Het antwoord dat bellers krijgen, verschilt blijkbaar van persoon tot persoon. Alsof er geen eenduidige afspraken over bestaan.

“In augustus 2016 ontdekten we een beetje bij toeval dat we al ruim 20 jaar abonnementsgeld betaalden. En het was echt niet zo eenvoudig om dat op te lossen. Een toonbeeld van klantonvriendelijkheid”, zegt een lezer uit Loppem.

Ook lezer A.V. zegt dat hij de huur van zijn zeer oud vast toestel probeerde op te zeggen. “Toen ik daarvoor belde naar Proximus kreeg ik te horen dat dit enkel kan door het toestel naar een Proximuswinkel te brengen”, klinkt het.

Ook Eddy B. zegt dat hij aan de telefoon te horen kreeg dat wanneer hij de huur van het toestel wil stoppen, hij met zijn telefoon naar een telefoonwinkel moet.

“Ik heb tientallen jaren een vast toestel gehuurd. Een tweetal maanden terug heb ik Proximus verwittigd dat ik het toestel niet meer wilde huren. Ik moest het niet teruggeven, het was waardeloos, zei men mij. Ik vraag me af of we geen schadevergoeding kunnen krijgen. Het is toch wansmakelijk om klanten het tienvoudige te laten betalen voor een toestel”, zegt lezer Rita B.

Dirk S. zegt ook “slachtoffer” te zijn. Hij betaalt sinds 35 jaar maandelijks 3.50 euro ‘huur’. “Bij contact met hun klantendienst vandaag kreeg ik van de calltaker als antwoord dat men afwacht hoe de zaak evolueert.”

Ontgoocheld in Proximus

Ook Myriam V. is niet te spreken over de service van Proximus. “Ik huur al sinds jaren een telefoon die zelfs niet meer in gebruik is. Ik heb dat al eens laten weten aan Proximus, maar zonder gevolg. Vandaag heb ik een bericht naar Proximus gestuurd om hen er nog eens op te wijzen dat ik maandelijks 2,9339 € betaal voor een verouderde telefoon. Moeten wij als klant constant alle details van een factuur nakijken? Is het niet aan Proximus om deze praktijk stop te zetten?”

Lezer Calixte D. uit Wielsbeke betaalde van 1982 tot oktober vorig jaar huur voor een Maestro-toestel. “Toen ik de factuur eens goed bekeek en inderdaad merkte dat ik al zovele jaren maandelijks 4,95 euro exclusief BTW betaalde, heb ik zelf een toestel aangekocht. Als abonnee had ik spijtig genoeg het volste vertrouwen in Proximus”, zegt ze. Want intussen betaalde ze gemakkelijk al tien nieuwe telefoons.

Omer V. uit Rotselaar zegt: “Ook ik betaal maandelijks 3.55 euro voor de huur van een telefoon Maestro 350 antraciet. Op de factuur geeft Proximus de indruk dat dit gelinkt is aan mijn pack. De oudste factuur die ik kan terugvinden is er eentje van juli 1998, toen betaalde ik 90 Belgische frank (2 euro) per maand.”

“Ik ben altijd trouw gebleven aan Proximus, maar nu voel ik me toch diep geraakt en vraag me af of ik mijn geld kan recupereren.”

Lezer Johan P. zegt: “Inderdaad, uit nazicht van de factuur blijkt dat ik 4,95 per maand betaal voor die telefoon. Bedankt voor de info, ik zet dat onmiddellijk stop.”

Ook verschillende andere lezers laten ons weten dat ze de huur van hun toestel nog deze week stopzetten.

Bron:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171108_03176212

Reactie achterlaten

10 jul 2017

ACM wint strijd met telecomproviders over gesprekskosten

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) mag het afgiftetarief dat telecombedrijven elkaar rekenen verlagen.
Op termijn zal dat er waarschijnlijk voor zorgen dat consumenten lagere bedragen zullen betalen om vast en mobiel te bellen, zegt een woordvoerder van de ACM maandag.

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) gaf de marktwaakhond maandag gelijk in een door diverse telecomaanbieders aangespannen zaak. Daardoor gaan vanaf woensdag veel lagere tarieven voor gespreksafgifte gelden.

Dat zijn de kosten die providers aan elkaar rekenen als klanten met elkaar bellen. Voor vast bellen gaan die tarieven met 50 procent omlaag, en voor mobiel bellen zelfs met 70 procent. Volgens de ACM zijn de afgiftetarieven goed voor ongeveer 15 procent van de kosten die consumenten betalen om te bellen.

In totaal denkt de toezichthouder dat providers elkaar per jaar 150 miljoen euro minder zullen rekenen.

Bron: www.nu.nl

Reactie achterlaten

15 mei 2017

Forse groei mobiele abonnementen T-Mobile Nederland

T-Mobile Nederland meldt over het eerste kwartaal een forse groei van het aantal mobiele abonnementen: 226.000 over de afgelopen 12 maanden en 69.000 abonnementen in het eerste kwartaal.

Het aantal klanten met mobiele abonnementen komt hiermee boven de drie miljoen uit. De groei kwam zowel uit het consumentensegment, inclusief Ben, als uit het zakelijke segment.

De totale omzet, inclusief T-Mobile Thuis, steeg met 5,2 procent naar 341 miljoen ten opzichte van 2016. De omzet Mobiel daalde licht met 1,2 procent naar 320 miljoen. De omzet van Zakelijk steeg vijf procent.

T-Mobile Thuis zette 21 miljoen euro om, het klantenaantal steeg van 164.000 naar 176.000.

Het bedrijfsresultaat (EBITDA) steeg 25 procent in vergelijking met 2016 naar 110 miljoen euro.

De klantengroei komt volgens T-Mobile vooral door de marktintroductie van Go Unlimited in de consumenten- en zakelijke markt. Klanten hebben dit product volgens het bedrijf massaal omarmd en binnen drie maanden hadden 100.000 klanten zich aangemeld.

Bron: www.emerce.nl

Reactie achterlaten

10 mei 2017

Hoe een abonnementsmodel zelfs je moeilijkste producten verkoopt

Wil je succes hebben als bedrijf? Wat je verkoopt doet er niet zoveel toe, zolang je maar abonnees hebt. Dat zegt Tien Tzuo, ceo van het snelgroeiende Amerikaanse softwarebedrijf Zuora. ‘Zelfs cement leent zich voor een abonnementsmodel.’

Bezorgkosten vormen een van de belangrijkste redenen waarom online consumenten besluiten een product niet te kopen. Afschaffen dus, denkt menig ondernemer. Maar zeker bij laaggeprijsde producten is dat niet zo’n slimme zet, daarvoor zijn de bezorgkosten eenvoudigweg te hoog. Vaak zelfs zo hoog dat je toelegt op elk product dat je verkoopt. Bol.com introduceerde kort geleden een alternatief: een bezorgabonnement. Tegen een gering bedrag (14,99) kunnen klanten de bezorgkosten voor een jaar afkopen. Het abonnement geldt voor bestellingen onder de 20 euro, ‘same day deliveries‘ en avond- en zondaglevering.

Subscription economy
Succesvolle bedrijven hebben een abonnement ingevoerd

Een goede idee, zo’n abonnement? Ja, stelt Tien Tzuo, ceo van Zuora, een Amerikaans bedrijf dat een platform levert waarmee bedrijven makkelijk abonnementen kunnen beheren. Tzuo sprak in Nederland op uitnodiging van IT-bedrijf Subscription Factory en Buckaroo. Dat de subscription economy succesvol is, bewijzen nieuwe bedrijven als Netflix en Spotify, die in korte tijd enorm zijn gegroeid. En ook gevestigde bedrijven die het momenteel goed doen hebben meestal een of ander abonnement ingevoerd om hun klanten te bedienen.

Van product naar klantgericht
‘De 20e eeuw was het tijdperk van massaproductie en –verkoop’, verklaart Tzuo. ‘De tijd waarin je succesvoller was naarmate je meer omzet wist te behalen tegen zo laag mogelijke kosten. Veel bedrijven werken nog zo. Walmart is bijvoorbeeld ingericht om zo veel mogelijk producten te verkopen. Met succes. Maar dat model heeft niet de toekomst. Het draait steeds meer om de klant, je abonnee. Als je daar een goede band mee hebt, kun je hem relevante aanbiedingen doen en van alles verkopen. Neem Amazon. Is dat een retailer? Zelf vindt Amazon van niet: het bedrijf noemt zich the customer company. Terecht: terwijl klanten voor een ouderwetse retailer als Walmart anoniem blijven, weet Amazon steeds beter wie de klant is en wat de klant beweegt.’

Van bezit naar toegang
Je kunt dus een relatie met je klanten opbouwen en onderhouden

Ander kenmerk van de subscripton economy is dat je geen product verkoopt, maar toegang tot iets. Toegang tot films en series (Netflix en Videoland) of tot muziek (Spotify) – zonder dat er ook maar één DVD of CD aan te pas komt. Tegen een bepaalde vaste prijs per maand ontvangt de klant periodiek (toegang tot) een product of dienst. De klant heeft zekerheid en gemak, jij als leverancier een vaste inkomstenstroom. Bovendien beschik je door dit abonnementsmodel over veel meer klantdata. Je kunt dus een relatie met je klanten annex abonnees opbouwen en onderhouden dankzij alle data die je verzamelt over wat ze zoeken, bekijken en kopen.

Voor elk type bedrijf
Volgens Tzuo kan elk bedrijf in elke sector overstappen op de subscription economy. Maaltijden, koffie, hondenvoer, luiers of tandenborstels op basis van een abonnement? Het bestaat al. De Dollar Shave Club is in korte tijd groot geworden met een scheermesjesabonnement en inmiddels gretig overgenomen door Unilever. ‘Zelfs in een heel saaie sector, die ver afstaat van de consument, kan een abonnementsmodel werken. In de cementindustrie bijvoorbeeld. Van cement worden vloeren gemaakt. Door op de vloer sensoren te plaatsen die je verbindt aan het internet of things, heb je een gigantisch connected device. Daarmee verzamel je allerlei data over het gebouw en de afgelegde looproutes waar je vervolgens allerlei acties op afstemt. Denk bijvoorbeeld aan het variëren van de prijzen van billboardreclames op basis van de drukte.’

Van wie is de data?
‘We krijgen nog veel uitdagingen over toegang tot abonnementendata’

De vraag is natuurlijk wel: wie krijgt toegang tot alle data die je via zo’n connected vloer verzamelt? Ook Tzuo vraagt zich dat hardop af. ‘Van wie zijn de data? Van de cementboer? Van degene die de vloer heeft gelegd? Van de huurder of eigenaar van het gebouw? De komende jaren zullen we nog veel uitdagingen over toegang tot abonnementendata krijgen.’

Flexibiliteit vereist
De mogelijkheden lijken eindeloos. ‘Ford biedt tegenwoordig allerlei diensten aan. Een extra abonnement op Netflix bijvoorbeeld: handig als je kinderen achterin hebt zitten. En klanten kunnen ook een abonnement nemen om een auto in het buitenland te huren. Of een parkeerabonnement.’ Kanttekening die Tzuo hierbij plaatst is dat de wensen ten aanzien van abonnementsvormen en looptijden enorm kunnen verschillen.

Prijsbeleid bepalen
Hoe prijs je al die pluspakketten? Verkoop je per volume? Per tijdseenheid? Op verstrekte diensten? Op beschikbare functies? Het prijsbeleid van de subscription economy is vele malen complexer dan de verkoop per product. Het aantal transacties is bovendien vele malen groter, gezien al die verschillende smaken in abonnementsvormen. En dan moet je eigenlijk ook nog eens snel en regelmatig proefdraaien en nieuwe type abonnementen introduceren en intrekken als deze niet aanslaan. Experimenten aangaan om de customer intimacy telkens weer een tandje hoger te bij te zetten, kortom..

Testen en nog eens testen
‘Het leverde wel 600 betalende abonnees per dag op’

Een voorbeeld van een bedrijf dat volop met het prijsbeleid experimenteert is de Financial Times. ‘Tot voor kort bood de Financial Times twee type abonnementen aan’, zegt Tzuo. ‘Vooral interessant voor abonnees die langere periode de krant lezen en soms de site achter de betaalmuur bezoeken. In een poging ook mensen die eenmalig het archief willen raadplegen aan te trekken, introduceerde de krant een dagabonnement. Er bleek geen behoefte aan. Een nieuwe test met een abonnement waarbij mensen de hoog aangeschreven artikelen over de Brexit kunnen lezen, werd een doorslaand succes. Het leverde een toestroom op van wel 600 betalende abonnees per dag.’

‘Die actie was in een mum van tijd opgezet’, deelt Tzuo zijn ervaring (de zakenkrant gebruikt de software van Zuora voor dit abonnementsmodel). ‘In niet meer dan een paar dagen. Vroeger had je daar maanden over gedaan, als je alle systemen überhaupt al had kunnen aanpassen op dit abonnement. In de snelle, competitieve wereld van vandaag ontbreekt die tijd. Maar als je het goed aanpakt, hoeft dat geen bezwaar te zijn. Dan kun je een hoog tempo aanhouden, zonder dat het je moeite kost in de snelle subscription economy te overleven.’

Dit artikel is onderdeel van het dossier ‘Verbeter je cashflow’ op mt.nl. Dit dossier wordt mede mogelijk gemaakt door Buckaroo. Deze Payment Provider biedt een totaaloplossing voor alle financiële processen waardoor je betalingen en vorderingen sneller en klantvriendelijker, zowel online als offline worden geëindigd.

Bron: www.mt.nl

Reactie achterlaten

06 maart 2017

Tele2 laat nieuwe klanten 1 maand gratis abonnement proberen

Telecomprovider Tele2 wil nieuwe klanten aantrekken en daarvoor heeft Tele2 een interessante actie bedacht. Nieuwe klanten kunnen zonder verplichtingen 1 maand lang het abonnement uitproberen om zo te kijken of de provider echt iets voor hem of haar is.

Tele2 actie
Tele2 heeft nog niet zo gek lang een eigen 4G-only netwerk uitgerold in Nederland. Het bedrijf heeft hierin veel geld en energie gestoken de afgelopen tijd en dus is de tijd er klaar voor dat klanten massaal het netwerk kunnen gebruiken. De prijsvechter heeft interessante abonnementen met hoge internetbundels die onlangs nog verhoogd werden. Nu heeft Tele2 een interessante actie lopen.

1 maand gratis

Nieuwe klanten kunnen 1 maand lang gratis een mobiel abonnement uitproberen. Dit geldt niet alleen voor de contracten die je voor een periode van 24 maanden afsluit, maar ook voor de maandcontracten. Echter kun je enkel bij het maandcontract na een maand zeggen dat je weg wilt. Bij het 2-jarig contract moet je de 24 maanden uitzitten, maar krijg je wel de eerste maand gratis.

Bevalt het maandcontract je niet, dan kun je gewoon weer weg. De abonnementskosten en de aansluitkosten hoef je niet te betalen. Alleen de kosten voor het gebruik in het buitenland worden niet vergoed.

Tele2 1 maand gratis

Tele2 laat bij het bestelproces de prijs per maand zien, maar verrekend de korting op je eerste factuur. Het is goed om rekening ermee te houden dat alleen klanten met een 4G-toestel in aanmerking komen voor de actie. Eerder maakte Tele2 bekend enkel nog 4G-smartphones toe te laten op het netwerk.

De actieperiode loopt tot en met 31 maart 2017 en kun je afsluiten via de Tele2 website. Het aanbod geldt niet voor bestaande klanten.

Bron: www.droidapp.nl

Reactie achterlaten

13 feb 2017

Geen hogere boete bij te laat opzeggen studenten-ov

De verdubbeling van de boete voor oud-studenten die hun ov-studentenkaart niet op tijd inleveren gaat niet door. Het plan is onuitvoerbaar. De studentenorganisaties die eerder al in actie kwamen tegen dit ’onrechtvaardige’ plan zijn opgelucht.
Een meerderheid in de Tweede Kamer stemde vorige maand voor een verdubbeling van de boete naar 150 euro per halve maand om onrechtmatig gebruik van het studentenproduct te voorkomen. Een plan van CDA en VVD. De daaropvolgende eis van D66 om de hogere boete niet te laten gelden voor studenten die hun kaart niet opzeggen maar ook niet gebruiken, blijkt echter onuitvoerbaar.

PRIVACY
Dat zegt onderwijsminister Jet Bussemaker. Uitvoeringsorganisatie DUO kan vanwege privacyredenen geen reisgegevens van studenten inzien. Hierdoor is het onmogelijk om oneigenlijk gebruik van de kaart na afronding van de studie vast te stellen.

De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) en het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) zijn blij met dit besluit. Zij spraken eerder al van een onrechtvaardig plan. „Het is van de zotte om de boete te verdubbelen terwijl de informatievoorziening niet eens deugt”, zegt Jarmo Berkhout, voorzitter van de LSVb. „Het is dan ook een goede zaak dat studenten niet nog harder gestraft gaan worden dan nu al het geval is.”

AUTOMATISCH AFLOPEN
Beide studentenorganisaties benadrukken dat er betere oplossingen te bedenken zijn dan het beboeten van studenten. Het liefste zien zij dat de ov-kaart automatisch afloopt als het reisrecht van een student niet meer geldig is. Volgens Bussemaker is dit echter ook niet mogelijk.

Volgens Jan Sinnige, voorzitter van het ISO, zou er al veel verbeteren als de informatievoorziening over het gebruik van de ov-kaart verbetert. „Studenten moeten nog steeds naar een NS-automaat om hun product eraf te halen en worden slecht geïnformeerd over wanneer dat moet. Zonder fatsoenlijke informatievoorziening leg je geen boetes op. De voorkant moet eerst op orde komen, voordat je aan de achterkant geld gaat vragen.”

Ongeveer de helft van de studenten vergeet zijn abonnement stop te zetten. Hierdoor is in 2014 en 2015 voor ruim 56 miljoen euro aan boetes geïnd.

Bron: metronieuws.nl

Reactie achterlaten

07 feb 2017

Ziggo: prijsverhoging en HBO in Play Max-pakketten

Ziggo heeft de prijzen van alle duo play- en triple play-pakketten voor nieuwe klanten verhoogd. Daarnaast zet het kabelbedrijf volledig op content in en biedt het klanten bij veel pakketten een jaar gratis HBO.

Totaal TV meldde eerder dat de abonnementsprijs van het duurste Alles-in-1-abonnement Connect&Play Max met twee euro per maand is verhoogd. Nu blijkt dat Ziggo de prijzen van alle Play Max-abonnementsvormen met twee euro per maand heeft verhoogd. Het gaat hierbij zowel om duo play-abonnementen – waarbij tv en internet wordt geleverd – als triple play-abonnementen waar ook vast bellen onderdeel van is.

Movies & Series XL
Ziggo levert bij de Play Max-pakketten nu zonder meerkosten het Movies & Series XL-pakket. Dit bestaat uit honderden titels films en series – waaronder HBO-content – dat maandelijks door het kabelbedrijf wordt aangevuld en ververst. Tevens worden bij dit pakket ruim honderd zenders – waarvan 35 in HD-kwaliteit – lineair aangeboden. Gebruikt men een Ziggo Horizon mediabox – die bij Play Max-abonnementen standaard wordt geleverd – kan men tevens online via een app naar een Frans en Italiaans zenderpakket – met daarin onder meer zenders als France 2 en RAI UNO – kijken. De prijsverhoging is gelijk aan een eerdere prijsverhoging van twee euro die Ziggo op 1 januari doorvoerde na rebranding van het TV Royaal-abonnement tot Ziggo Movies & Series XL en komt voor exclusieve toevoeging van HBO-content.

Bron:www.tvtotaal.nl

Reactie achterlaten

12 jan 2017

Het einde van de datalimiet? T-Mobile komt met 'alles onbeperkt'-abonnement

T-Mobile komt volgende week met een abonnement met onbeperkt dataverbruik, onbeperkt sms'en en onbeperkt bellen via het 4G-netwerk in Nederland én de Europese Unie. Opvallend, vooral vanwege het prijskaartje: 35 euro per maand. Op dit moment kosten de goedkoopste abonnementen zonder datalimiet 70 à 80 euro per maand.

De prijs van 35 euro geldt alleen bij een tweejarig sim-only-abonnement en biedt onbeperkt sms'en en bellen in alle EU-landen (plus Noorwegen en IJsland). Onbeperkt dataverbruik is in andere EU-landen 'slechts' zestig dagen per jaar mogelijk. Daarna krijgen klanten 10GB.

Of T-Mobiles lage abonnementsprijs voor onbeperkte data een prijzenoorlog zal ontketenen valt nog te bezien. Prijsvechter Tele2, dat klanten ook een abonnement van 35 euro aanbiedt, maar dan met 24GB, zegt tegenover persbureau ANP 'een beetje trots' op T-Mobile te zijn. Het bedrijf vermoedt dat veel concurrenten niet naar dat 'prijspunt' kunnen afdalen. Vooral het gebrek aan netwerkcapaciteit zou hun parten spelen.

Tele2 weet nog niet of het zijn datalimiet nu ook laten varen. 'Daar moeten wij ons nog eens goed over buigen. Maar het is goed dat de handrem eraf gaat.' VodafoneZiggo en KPN willen desgevraagd niet op toekomstige ontwikkelingen ingaan.

T-Mobile denkt de lage kosten van het abonnement te kunnen bolwerken door de aanwas van extra klanten, zegt directeur consumermarketing Tisha van Lammeren. Volgens het bedrijf zijn circa een miljoen consumenten bereid 35 euro te betalen. Daarnaast hoopt de aanbieder dat veel bestaande klanten voor 'een paar euro extra' naar een onbeperkt abonnement overstappen, wat ook weer geld in het laatje brengt.

Ook T-Mobile zegt niet direct te vrezen voor een race to the bottom. Van Lammeren: 'Natuurlijk zou ik graag nog even de enige in Nederland en Europa blijven. Maar we nemen hier natuurlijk wel een ondernemersrisico en je hebt een stevig netwerk nodig, dus ik verwacht niet dat dit heel makkelijk en snel wordt gekopieerd. Aan de andere kant: dit is een disruptieve actie en in deze markt word je altijd gevolgd. Voor de consument is dat alleen maar beter, want nu is 'onbeperkt' bij veel aanbieders veel te duur.'

Dat een van die dure aanbieders T-Mobile zelf was, met een ongelimiteerd abonnement voor 70 euro, noemt de directeur onderdeel van hun strategie om nieuwe producten eerst op voor een hoge prijs uit te proberen. 'Van klanten die bereid zijn om zo'n prijs te betalen kan je in de beginfase heel veel leren. Er zit dus wel een gedachte achter.'

Bijna waar
Lees ook

De Europese Commissie en het Europarlement zijn het eens geworden over Europese netneutraliteitsregels. Die lijken iets zwakker te zijn dan de Nederlandse netneutraliteitsregels, waardoor de Nederlandse wet mogelijk moet worden afgezwakt.

T-Mobiles nieuwe abonnement wordt ronkend aangekondigd als 'limietloos', en dat is bijna waar. Zo kunnen Go Unlimited-klanten elke dag 5GB verbruiken, maar als deze data op zijn moeten ze steeds gratis 'aanvullers' van 1GB activeren. Volgens een woordvoerder stelt de provider deze limiet in om te voorkomen dat het netwerk te veel wordt belast. 'Maar elke dag 5GB is veel. Heel veel. In ieder geval ruim voldoende.'

Opvallend is dat een andere nieuwe abonnementsvorm die de provider aanbiedt, Go Up, gepaard gaat met 'datavrije muziek', een gratis muziekstreamingdienst die volgens marktwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) in strijd is met netneutraliteit. De Nederlandse regelgeving rond netneutraliteit vereist dat al het internetverkeer gelijk moet worden behandeld. Om die reden heeft de ACM T-Mobile vorig jaar voor de rechter gesleept, maar de datum van het vonnis is nog onbekend.

Zo lang de rechter geen uitspraak heeft gedaan blijft T-Mobile datavrije muziek aanbieden, laat een woordvoerder weten. Volgens de ACM staan zij in deze rechtszaak 'lijnrecht tegenover' de telecomaanbieder. 'Des te beter dat er straks een duidelijke uitspraak over de interpretatie van netneutraliteit komt.'

Op het eerste gezicht lijkt datavrije muziek heel sympathiek, zegt het ACM, maar gratis oneindig muziek luisteren 'bestaat niet'. Als je diensten aan de ene kant gratis maakt, worden diensten aan de andere kant duurder, stelt een woordvoerder van de marktwaakhond. 'Door gratis muziek gaan mensen bijvoorbeeld minder video's kijken, want dat is ineens duurder geworden. Daardoor stokt dat hele marktsegment.'

Bron: www.volkskrant.nl

Reactie achterlaten